Nieuwsbrief voor leden en relaties van de
Historische Vereniging Heemstede-Bennebroek
HVHB-nieuws
Nummer 9 | oktober 2020
Sobere ledenvergadering op 12 november
't Trefpunt in Bennebroek
De Algemene Ledenvergadering (ALV) op donderdag 12 november gaat wel door, maar in een uitermate sobere en zakelijke uitvoering. Geen interessante lezing, geen afsluitende borrel. Plaats van handeling: ‘t Trefpunt in Bennebroek.

De agenda van de ALV beperkt zich tot de zaken die vanuit de statuten verplicht zijn gesteld (zie verderop in deze nieuwsbrief). Inclusief het bestuur mogen niet meer dan dertig leden aanwezig zijn. De vergadering is wel live via internet te volgen en daarna nog zo'n vier weken terug te kijken.

Wij realiseren ons terdege dat dit voor veel leden en belangstellenden een teleurstelling is. Onze voor- en najaarsbijeenkomsten zijn toch altijd ook een moment van ontmoeting. Helaas is dit vanwege de coronamaatregelen dit jaar niet mogelijk. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Hebt u vragen naar aanleiding van het bovenstaande of wilt u uw mening over een van onderstaande agendapunten kenbaar maken, dan kunt u een e-mail sturen aan onze secretaris. Wij komen daar dan tijdens de vergadering op terug.
De Algemene Ledenvergadering vindt plaats op donderdag 12 november om 20.00 uur in ‘t Trefpunt, Akonietenplein 1, 2121 AJ Bennebroek (dus niet, zoals eerder gemeld, in de Oude Kerk in Heemstede).

Vooraf aanmelden
Wilt u als lid van de HVHB daarbij aanwezig zijn, dan moet u zich vooraf aanmelden. Dit kunt u tot 1 november doen bij onze secretaris, Willem Jan Wiebosch. Bij meer dan dertig aanmeldingen wordt er geloot.
De agenda
De agenda van de naar verwachting korte Algemene Ledenvergadering ziet er als volgt uit:

1. Vaststelling van het verslag van de Algemene Ledenvergadering van 6 juni 2019
    Klik op de link voor het volledige verslag. Een impressie kunt u teruglezen in HeerlijkHeden 181 vanaf pagina 43.

2. Vaststelling van het jaarverslag over 2019
    Een korte versie van het jaarverslag vindt u in HeerlijkHeden 184 op pagina's 85 en 86.

3. Verslag van de kascommissie over de jaarcijfers 2019 (volgt eind oktober)

4. Vaststelling van de jaarcijfers 2019 (volgen eind oktober) en de begroting 2020

5. Benoeming nieuwe kascommissie
    De huidige kascommissieleden zijn Tim Timmermans en Jaap van Donge. Jaap van Donge is herkiesbaar, Tim Timmermans moet op grond van de reglementen aftreden. Kandidaten voor de kascommissie kunnen zich melden bij Alexander Koopman, onze penningmeester.

6. Bestuurssamenstelling.
    Pim Prins is dit voorjaar toegetreden tot onze commissie Communicatie. Het bestuur draagt hem nu voor als bestuurslid Communicatie van onze vereniging. Pim stelt zich in deze nieuwsbrief aan u voor.
Volg de vergadering via internet
Bent u niet fysiek aanwezig op de ledenvergadering, dan kunt u deze thuis via internet volgen. Dankzij de technische faciliteiten van 't Trefpunt wordt de hele vergadering 'live' uitgezonden. De link naar de livestream vindt u in de nieuwsbrief die eind oktober/begin november verschijnt.
Pim Prins: niet de inhoud, wel de verpakking
“Prins, Groenendaal!” Met die woorden nam mijn vader vroeger de telefoon op. Op een of andere manier maakte mij dat altijd een beetje trots. Wij, mijn ouders en acht broers en zussen, waren de Prinsen ‘uit het bos’. Ik ben daar geboren, getogen en uitgevlogen. Groenendaler en Heemstedenaar in hart en nieren, al 66 jaar.

Van Mariaschool (1958) via Aloysiusschool (1960) naar seminarie Hageveld (1966). Mijn hele schooltijd speelde zich in Heemstede af. Na Hageveld een uitstapje naar Nijmegen voor de studie theologie, maar dat hield ik na drie maanden wel voor gezien. Ik ging werken. Boekhandel Coebergh aan de Gedempte Oude Gracht, Stadsbibliotheek Haarlem, Sociaal Fonds Bouwnijverheid in Amsterdam, dat later opging in UWV. Bij de laatste twee ben ik de bedrijfsjournalistiek en daarna het communicatievak ingerold. En tot op heden voel ik mij communicatieman, al ben ik al ruim 6 jaar gestopt met ‘echt’ werken.

In 2019 kwam Jaap Verschoor op mijn pad die mij probeerde warm te maken voor een rol binnen de historische vereniging. Uiteindelijk sloot ik mij begin dit jaar aan bij de commissie Communicatie, werd ik daar prompt voorzitter van en fungeerde ik informeel als bestuurslid Communicatie. Ik heb dus al even mogen rondneuzen binnen de HVHB en heb bijzonder veel waardering gekregen voor waar wij als club mee bezig zijn: de manier waarop wij ons sterk maken voor het behoud van het karakter van onze dorpen, ons prachtige en alom gewaardeerde blad HeerlijkHeden, de keur aan evenementen en activiteiten, onze bijzondere tentoonstellingen. Heemstede en Bennebroek mogen zich rijk rekenen met zo'n actieve historische vereniging!

Formeel zal ik – als het de ledenvergadering behaagt – Marc de Bruijn opvolgen. Een onmogelijke opgave. Marc was in het bestuur niet alleen de communicatieman maar ook de historicus. Verwacht dat niet van mij. Ik heb geen verstand van de inhoud, wel van de verpakking. Maar, zoals een marketeer mij ooit vertelde: de verpakking van een product is net zo belangrijk als het product zelf. En zo is het maar net. Ik kijk er naar uit om – vooral ook samen met de andere vrijwilligers – de Historische Vereniging Heemstede-Bennebroek zo aansprekend mogelijk op de kaart te zetten.

Pim Prins
Communicatie HVHB
Klik hier
© Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of worden overgenomen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Historische Vereniging Heemstede-Bennebroek.
Deze e-mail is verstuurd aan {{email}}.• Als u geen nieuwsbrief meer wilt ontvangen, kunt u zich hier afmelden. • Voor een goede ontvangst voegt u communicatie@hv-hb.nl toe aan uw adresboek.
Laposta e-mailmarketing